...


Aplikacje mobilne

W 2016 roku Apple Store odnotował 140 miliardów pobrań aplikacji mobilnych. Również w dziesiątkach miliardów pobierane są aplikacje z platformy Google Play. Co te liczby oznaczają dla marek, marketerów i dla Ciebie?

Aplikacje mobilne to rewolucja

Aplikacje na smartfony zrewolucjonizowały sposób, w jaki używamy telefonów komórkowych. Zmieniły je w wielofunkcyjne narzędzia, których nie powstydziłby się żaden producent szwajcarskich scyzoryków, a jednocześnie stały się ogromnym placem zabaw dostarczającym rozrywkę ludziom w każdym wieku. Jak to wykorzystać w biznesie?

Na początek kartka papieru

Wbrew pozorom pracę nad tym, żeby zaistnieć w świecie aplikacji, trzeba zacząć od kawałka papieru, a nie od klawiatury komputera. Projektowanie aplikacji mobilnych zaczyna się od zadawania pytań w poszukiwaniu potrzeb, które aplikacja może zaspokoić. Przydatnym dokumentem w tym procesie jest także strategia marketingowa, która wskazuje główne obszary, którymi powinniśmy się zainteresować. Omówienie i spisanie wiedzy na temat grupy docelowej ukierunkowuje dalsze etapy poszukiwań.

Aplikacja mobilna potrzebuje insightu

Następnie można przenieść się do sieci. Dzięki narzędziom monitoringu i naszemu doświadczeniu jesteśmy w stanie wychwycić potrzeby naszych konsumentów. Znając je, szukamy sposobów, jak je zaspokoić. Intensywna praca analityczno – koncepcyjna w końcu doprowadza nas do efektu WOW! Olśnienie. Krzyczymy: EUREKA! Mamy go. Insight.

Projektowanie aplikacji mobilnych

Kiedy już mamy pomysł, przechodzimy do projektowania aplikacji mobilnej. Wygląd, funkcjonalność, ale też niezawodność, to podstawowe kryteria, jakie musi spełniać nasza „apka”. Szczególnie ostatnie kryterium pozwala odróżnić pomysły dobre od tych dobrze zrealizowanych. W Agencji grey tree wiemy, jak zadowolić odbiorców!

Testy, testy, testy

Fazie projektowania naprzemiennie towarzyszą fazy testów. Liczba dostępnych na rynku, ciągle zmieniających się wersji software’ów i hardware’ów sprawia, że projektowanie aplikacji staje się niezwykle trudne. To bariera, która odsiewa doświadczonych specjalistów od domorosłych programistów. Po ostatecznych testach następuje faza wdrożenia.

Promocja aplikacji mobilnych

Aplikacje na smartfony to specyficzne produkty. Wiemy jak zadbać o to, by zostały zauważone. Znamy ten rynek od podszewki. Zadbamy o synergię, dzięki której promocja aplikacji mobilnej wpłynie na pozytywny wizerunek całej marki. Zapytaj, jak możemy to razem zrobić!