...
slider-girl

Konsument numerem 1 w kampanii reklamowej

Blog

Strategie marketingowe znacznie zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat. Od suchych komunikatów i masowego bombardowania konsumentów przeszliśmy do nie tylko ciekawszych ale i bardziej efektywnych form reklamowych.

W ostatnim czasie mamy w naszych mediach prawdziwą lawinę reklam z gwiazdami. Już nie anonimowi aktorzy, a znane postaci wołają nas z bilbordów, telewizorów, stron internetowych i zachęcają do spojrzenia przychylniej na daną markę. Czy taka strategia się sprawdza? Zapewne tak, jednak dla konsumenta bardziej przekonujące są reklamy, których uczestnikami są sami konsumenci. Sprawiają one bowiem, że marka staje się jeszcze bliższa zwykłemu Kowalskiemu i znacznie zyskuje na zaufaniu.

Obecnie mamy wręcz przesyt reklam z wszelkiego rodzaju gwiazdami. Pomijając ich atrakcyjność i w wielu przypadkach skuteczność, nie wzbudzają one tak dużego zainteresowania jak kampanie, w których marka stawia na zaangażowanie konsumentów – nie tylko jako bohaterów reklam ale również angażując ich w prowadzone działania, gry, zabawy czy też akcje społeczne. Nie zapominajmy w końcu, że to właśnie konsument ma być naszym numerem 1. Warto więc właśnie na nim skupić swoją uwagę.

Jedną z marek, która świetnie wykorzystała konsumenta w swojej strategii jest Super – Pharm. Super – Pharm chcąc wypromować linię produktów do golenia – Life M6 razor blades, zlecił realizację 3-minutowego filmu dokumentalnego. Do udziału w nim zaproszono 44-letniego mężczyznę, który po 14 latach zgolił swoją brodę. W produkcji przedstawiona jest emocjonalna reakcja jego rodziny i przyjaciół.

Akcja spotkała się z pozytywnym odbiorem. W zaledwie tydzień film odtworzyło ponad 430,000 widzów.

 zdjecie_1

 

 

zdjecie_2

 

Kolejnym przykładem, na który również warto zwrócić uwagę jest kampania sieci sklepów Kohl’s. Yes2You Rewards to program lojalnościowy, który daje klientom możliwość oszczędzania pieniędzy poprzez zdobywanie punktów za zakupy. Firma angażuje ich na facebooku i innych platformach społecznościowych, zachęca do udziału w akcji „Say #Yes2You to those who inspire you” i zapewnia miłe niespodzianki – odwiedza w domu i obdarowuje prezentami.

  zdjecie_3

 

zdjecie_4

Ciekawą kampanię zrealizowała firma Heinz. Wypuszczając na rynek nowy produkt, Heinz 5 Beanz, stworzyła kampanię promocyjną, włączając do niej klientów. Uruchomiono aplikację, w której fani proszeni byli o odpowiedź na krótkie pytania dotyczące ich osobowości i na tej podstawie klasyfikowano, z jakiej fasolki „wyrośli”. W nagrodę, co godzinę, każdego dnia przez dwa tygodnie, pięciu fanów wygrywało fasolkę z wygrawerowanym swoim imieniem.

Kampania zakończyła się sukcesem, liczba fanów marki wzrosła o 30 000 w ciągu 2 tygodni, 22 000 osób wzięło udział w quizie, a połowa z nich udostępniła aplikację.

zdjecie_5

Jednym ze sposobów grey tree na zaangażowanie konsumentów w działania promocyjne marki i jednoczesne postawienie ich na pierwszym miejscu, jest całoroczny konkurs fotograficzny dla firmy GAL. Uczestnicy przesyłają zdjęcia ukazujące polską naturę i jej zmienność, zapamiętując tym samym firmę i jej główny przekaz dotyczący pochodzenia swoich produktów. Autorzy wybranych zdjęć są nimi nagradzani, a najlepsze trafiają do limitowanego kalendarza na kolejny rok.

zdjecie_6

Jednym ze sposobów grey tree na zaangażowanie konsumentów w działania promocyjne marki i jednoczesne postawienie ich na pierwszym miejscu, jest całoroczny konkurs fotograficzny dla firmy GAL. Uczestnicy przesyłają zdjęcia ukazujące polską naturę i jej zmienność, zapamiętując tym samym firmę i jej główny przekaz dotyczący pochodzenia swoich produktów. Autorzy wybranych zdjęć są nimi nagradzani, a najlepsze trafiają do limitowanego kalendarza na kolejny rok.

zdjecie_7

Konkurs fotograficzny dla firmy GAL organizujemy od roku 2012 i nieustannie cieszy się on dużym zainteresowaniem. Uczestnicy mają możliwość zaprezentowania swoich prac szerszemu gronu i realny wpływ na ostateczny wygląd wyjątkowego kalendarza.

Powyższe kampanie pokazują jak w prosty i interesujący sposób zaangażować konsumentów oraz sprawić, że staną się oni istotną częścią naszej strategii marketingowej.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>